تاثیر استفاده از عصا, دسته‌بندی نشده, مقالات

تاثیر استفاده از عصا

تاثیر استفاده از عصا

فواید استفاده از عصا چیست

تاثیر عصا را در پیشگیری و درمان بیماری های مفصلی به وفور می بینیم. عصا ها انواع مختلفی دارند بعضی از آن ها صرفا به عنوان یک آثار هنری و وسیله تزیینی مورد استفاده قرار می گیرند اما بعضی دیگر در واقع وسایل کمک حرکتی هستند. استفاده از این نوع عصا ها به حفظ تعادل، افزایش اعتماد به نفس، کاهش فشار به اندام های تحتانی و حتی پیشگیری از آسیب دیدگی کمک می کنند. این تصور که عصا صرفا برای سالمندان قابل استعمال است پذیرفتنی نیست. درواقع همه افراد در هر گروه سنی می توانند از انواع مختلف عصا متناسب با نیاز خود استفاده کنند. عصای پیاده روی می تواند عاملی برای افزایش سرعت فرد باشد. شاید با خود فکر کنید که چگونه یک عصا با وجود وزنی که دارد موجب افزایش سرعت در هنگام پیاده روی می شود؟ در اینجا عصا به عنوان نوعی پای اضافه به فرد کمک می کند تا علاوه بر حفظ پایداری و تعادل، با تسهیل بخشیدن فرآیند راه رفتن سرعت فرد را افزایش دهد که این افزایش سرعت خود می تواند، موجب افزایش متابولیسم گردد.

عوارض استفاده از عصا

با افزایش استفاده ی سالمندان از عصا و سایر وسایل کمک حرکتی موجب کاهش رغبت آنان به تحرک و فعالیت های بدنی گردیده است. که این خود موجب سرعت بخشیدن به روند پیری و کهولت خواهد شد. درواقع به مرور زمان خود را وابسته و متکی به ابزار های کمکی می دانند. درنتیجه تحرک آن ها که عامل مهمی در سلامتی است کاهش می یابد.

به طور کلی انتخاب و یا استفاده ی اشتباه از عصا، یقینا عوارضی با خود به همراه خواهد داشت. طبق پژوهش های انجام شده اعلام کردند که در سال ۲۰۱۱، حدودا یک چهارم سالمندان با رده سنی ۶۵ ساله یا بیشتر از وسایل کمک حرکتی استفاده می کردند. که حدودا یک سوم این آمار از چندین وسیله کمک حرکتی مثلا عصا و واکر استفاده می کردند. که این آمار نشان از وابستگی سالمندان به عصا و وسایل کمکی دارد. متخصصان و پزشکان در این زمینه توصیه بر این دارند که افراد از جمله سالمندان اگر واقعا ناچار به استفاده از وسایل کمکی برای حفظ تعادل و کمک به راه رفتن هستند، از این گونه وسایل استفاده کنند در غیر این صورت نباید خود را متکی و وابسته به وسایل کمکی بدانند و بهترین پیشنهاد افزایش تحرک و فعالیت است که این دو مولفه درنهایت سلامت فرد را تضمین خواهند کرد.

راه رفتن با عصا

راه رفتن با عصا به چند روش مختلف امکان پذیر است. شما بر حسب نیازتان می توانید از یک یا در مواردی دو عصا استفاده کنید. که ما در اینجا به اختصار چند روش مختلف برای استفاده از تعداد مختلف عصا را توضیح می دهیم.

 

  • روش اول به این صورت است که ابتدا عصا را برداشته و کمی آن را جلو تر قرار می دهیم. سپس ابتدا پای بیمار یا آسیب دیده را یک قدم به جلو تر حرکت می دهیم و بعد از آن پای سالم را به جلو حرکت داده و در مجاورت پای بیمار قرار می دهیم. البته راه رفتن با این سبک و سیاق خیلی آهسته صورت می گیرد و به علت تکرار قرار گیری پا ها و عصا در یک راستا، حرکت کردن ممکن است ناپایدار گردد.
  • روش دوم به طور همزمان پای بیمار و عصا را یک قدم جلو تر قرار می دهیم که در حالت دوم راه رفتن با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

در مواردی که بیمار برای راه رفتن مستلزم به استفاده از دو عصا باشد به روش های زیر باید اقدام به راه رفتن کند.

  • روش اول: در این روش از راه رفتن پای راست با عصای سمت چپ و هم چنین پای چپ با عصای سمت راست حرکت صورت می گیرد و به این منوال راه رفتن با عصا امکان پذیر می گردد. که البته برای یادگیری بهتر این روش، نیاز به تمرین بیشتری خواهد بود.
  • روش دوم: این روش مشابه با راه رفتن معمولی می باشد. که در آن ابتدا عصای سمت راست بعد از آن پای چپ و سپس عصای سمت چپ و پای راست حرکت می کنند. این روش نیز، نیاز به تمرین دارد.

راه رفتن دوباره بعد از شکستگی

پس از شکستگی در نواحی تحتانی، فرد تا مدتی قادر به راه رفتن و حتی انجام فعالیت های روزمره ی خود نمی باشد. از طرفی با ادامه یافتن عدم تحرک ممکن است دچار عارضه های بدتری شود پس در این دوران استفاده از عصا به این افراد پیشنهاد می شود تا با افزایش تحرک و فعالیت بدنیکه شما می توانید انواع عصا کاربردی را در گالری عصا دست با قیمت و کیفیت عالی می توانید خریداری کنید.

 

مناسب ترین عصا برای سالمندان چه ویژگی هایی دارد؟

برای انتخاب و خرید عصای مناسب برای سالمندان باید شاخص هایی همچون وزن و ساختار بدنی سالمند، اندازه ی عصا، دسته ی عصا، کاربردی بودن عصا و هم چنین میزان توانایی او اقدام به خرید عصا کنید.

با افزایش سن و کاهش تحرک، توانایی سالمندان برای انجام کار های روزمره خود و پیاده روی تقلیل می یابد که استفاده از عصا کمک زیادی به سالمندان عزیزمان می کند. شما می توانید برای خرید عصای دلخواه خود، به گالری عصا دست مراجعه کنید البته امکان خرید آنلاین نیز برای مشتریان مهیا گردیده است و هم چنین می توانید از مشاوران زبده و حرفه ای مجموعه عصا دست به صورت رایگان، برای خرید راحت و مطمئن مشورت بگیرید.

قبل از خرید عصا ابتدا باید هدف خود را از خرید عصا تعیین کنید. اینکه قرار است به چه منظوری استفاده شود یا شخصی که می خواهد از عصا استفاده کند چه ویژگی های ظاهری دارد و… همگی در انتخاب عصای متناسب با نیازتان به شما کمک خواهد کرد.

عصا دست

گالری عصا دست انواع عصا را در طرح و شکل های گوناگون طراحی و تولید کرده که شما می توانید بنا به سلیقه خود و البته کاربردی بودن عصا، عصای متناسب با نیاز خود را فراهم کنید. عصا دست امکان خرید حضوری و آنلاین را برای مشتریان عزیز خود فراهم کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *