مقالات, مقایسه کیفیت و کارایی عصا های چهار پایه

مقایسه کیفیت و کارایی عصا های چهار پایه

مقایسه کیفیت و کارایی عصا های چهار پایه

استفاده از عصا به زمان های خیلی قبل تر برمی گردد، زمانی که عصا ها را با تعبیه ی یک استخوان، آج و کوارتز به عنوان یک اثر هنری می شناختند. درواقع برای عصا کاربرد های زیادی از جمله کمک به حفظ تعادل و بهبود عملکرد راه رفتن و استفاده به عنوان اکسسوری خاص، می توان برشمارد. که ما در این مقاله به مقایسه عصا های چهار پایه با یکدیگر، کارآیی و همچنین میزان کیفیت آن ها خواهیم پرداخت.

عصا چهار پایه

با افزایش سن و کاهش تحرک، نیاز افراد به استفاده از عصا افزایش خواهد یافت. و در نتیجه برای جلوگیری از عارضه های کم تحرکی، افزایش زمان پیاده روی توصیه می شود که این پیاده روی بدون استفاده از وسایل کمک جرکتی، احتمالا نشدنی است. عصای چهار پایه با وزن سبک، پایداری بالا و پشتیبانی مداومی که دارد، ثبات و تعادل بهینه در هنگام پیاده روی را برای فرد فراهم می کند. عصای چهار پایه بسیار سبک می باشد و سبک بودن آن ناشی از آلمینیومی بودن جنس عصا است. همچنین پایه های پلاستیکی مقاوم در برابر لغزش، کشش و مانور بهینه را فراهم می آورد. فاصله پایه های عصا چهارپایه در عصا های مختلف متفاوت می باشد و افراد بنا بر مشکلات حرکتی خود باید عصای مناسب و کاربردی را خریداری کنند. هر چقدر فاصله پایه های عصای چهار پایه بیشتر باشد در حفظ تعادل و بهبود عملکرد راه رفتن برای کاربر موثر تر می باشد و عصا با این نوع پایه مناسب افراد با تعادل خیلی خیلی کمتر و همینطور افرادی که مشکلات حرکتی نسبتا بیشتری دارند، است. و در نوع دیگر آن ها فاصله ی پایه های عصا چهار پایه کمتر است و بیشتر مناسب سالمندان و یا افراد با تعادل کمتر می باشد.

انواع عصا چهار پایه

عصا های چهار پایه در انواع مختلفی موجود و قابل عرضه می باشند که شما بنا بر نیاز خود می توانید عصای مناسب را خریداری کنید. عصا های چهار پایه در دسته ها و پایه های گوناگونی موجود می باشند. دسته ی عصا ها می تواند افست و یا معمولی باشد که نوع معمولی آن می تواند از جنس فلز، چوب، فوم، پلاستیک فشرده و… باشد. نوع پایه عصا ها نیز با یکدیگر متفاوت است و فاصله ی پایه های هر عصا نسبت به دیگر پایه های آن متفاوت است.

عصا چهارپایه پهن قابل تنظیم: جایگزین مستحکم، پایدار و سبک وزن عصا های معمولی، عصا چهار پایه پهن قابل تنظیم می باشد. این عصا به دلیل پهن بودن پایه های آن نسبت به دیگر عصا های هم نوع خود، تعادل و ایمنی بیشتری را برای کاربر فراهم خواهد کرد. پایه های این عصا موجب خاصیت ایستایی آن بدون نیاز به کمک از دست ممکن می سازند. جنس دسته ی آن از فوم می باشد و موجب راحتی کاربر در هنگام استفاده می گردد. راه رفتن با عصای خیلی کوتاه و یا خیلی بلند می تواند بسیار دشوار باشد و شما را در معرض خطر افتادن یا آسیب قرار دهد. پس قبل از خرید و استفاده از عصا، از تنظیم بودن ارتفاع آن متناسب با قد فرد اطمینان حاصل کنید و راه رفتن را برای خود آسان و ایمن گردانید. اندازه نادرست عصا می تواند برای حرکت و ایمنی عملکرد کلی شما مضر باشد.

عصای چهارپایه دسته افست: این نوع عصا با داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع و هم چنین تعبیه ی دکمه ای جهت تغییر ارتفاع، طرفداران زیادی دارد. پایه های پلاستیکی واقع در پایه های این عصا مانع از لغزش فرد در هنگام پیاده روی خواهد شد. عصا چهارپایه دسته لردی به دلیل جنس آلمینیومی بسیار سبک بوده و پشتیبانی لازم برای کمک به حفظ تعادل فرد در هنگام راه رفتن را فراهم می آورد. جنس دسته ی این عصا پلاستیک فشرده با مقاومت بالا می باشد.

عصای چهارپایه درجه یک با قابلیت تنظیم ارتفاع: این عصا نیز عصایی درجه یک با قابلیت تنظیم ارتفاع، دسته ی s شکل و توزیع وزن در مستحکم ترین ناحیه ی عصا، موجب تسهیل عملکرد راه رفتن فرد با عصا می گردد. جنس دسته ی این عصا نیز پلاستیک درجه یک با مقاوت بالاست.

همه ی این عصا ها دارای یک حداقل و حداکثر ارتفاع هستند. که حداقل آن حدودا ۶۵ سانتی متر و حداکثر آن حدودا یک متر می باشد که شما می توانید متناسب با قد خود عصای مورد نظرتان را خریداری کنید. فاصله ی پایه های عصا نیز از یکدیگر متفاوتند که این فاصله در کمترین حالت تقریبا 18 سانتی متر و در بیشترین حالت تقریبا 28 سانتی متر می باشد.

 

ورقه ی تشکیل دهنده ی روی عصا

ضخامت ورقه ی تشکیل دهنده ی روی عصا در کیفیت عصا های سه پایه و چهار پایه بسیار مهم است و این ضخامت در نمونه های ارزان قیمت موجود در بازار نسبت به نمونه های اورجینال و با کیفیت، کمتر می باشد. هم چنین جنس این ورقه از آلیاژ آلمینیوم  با مقاومت بسیار بالا می باشد و در نتیجه عصا از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. همچنین ضخامت ورقه ی اتصال دهنده ی بدنه ی عصا به پایه ی آن در مقاومت و پایداری بالای عصا موثر می باشد. در تصاویر زیر ضخامت بالای این ورقه ها بهتر نشان داده شده است.

مقایسه عصا های چهار پایه

در مقایسه عصا های چهار پایه اید گفت که عصا های چهار پایه انواع مختلفی دارند و در طرح و شکل های گوناگونی طراحی و تولید شده اند. که شما می توانید بنا به نیاز خود اقدام به خرید عصا کنید. عصا های چهار پایه در عین تفاوت های ظاهری که با یکدیگر دارند اما همگی شاخص های مشترکی نیز باهم دارند که این شاخص ها که بسیار مهم و کاربردی می باشند شامل: قابلیت تنظیم ارتفاع، دسته های طبی و استاندارد به دلیل استفاده از متریال با کیفیت و ضد تعریق، سبک و در عین حال مقاومت بالا، پایه های لاستیکی جلوگیری کننده از لغزش فرد در سطوح متفاوت، ضخامت بالای ورقه ی اتصال دهنده ی بدنه و پایه عصا و هم چنین ضخامت بالای ورقه ی رویی عصا نسبت به نمونه های مشابه موجود در بازار ایران که این عصا ها با وجود ضخامت بالای ورقه ها، بسیار سبک و راحت می باشند. فاصله ی پایه های این نوع عصا ها در انواع مختلف، متفاوت است. شیار ها و فنر های نواحی قابل تنظیم  در این عصا ها، خیلی راحت و روان می باشند. پین های موجود در این عصا ها بعد از استفاده ی طولانی مدت در جای خود ثابت باقی می ماند. که این پین ها در نمونه های ارزان قیمت موجود در بازار بعد از مدتی استفاده دچار خوردگی می شوند و پایداری و قابلیت اولیه ی خود را از دست می دهند. پس در مقایسه عصا های چهار پایه از نظر ظاهری، عصا های با کیفیت، مشابه عصا های ارزان قیمت می باشند و برای تشخیص نمونه اورجینال از فیک باید به ضخامت این ورقه ها توجه کرد.

نمونه هایی از عصا چهار پایه

عصا چهار پایه ضد لغزش ایستا

چهار پایه ضد لغزش ایستایی  با مهندسی اصولی و استاندارد های لازمه توسط  طراحان عصا دست طراحی شده با قرار دادن یک پایه ضد لغزش مناسب و استاندارد به پایه ی عصا های چوبی می توانید بهترین و مناسب ترین عصا را برای خود تهییه کنید. چرا که جنس چوب تحمل وزن بسیار بالایی دارد و با قرار دادن یک پایه ضد لغزش ایستایی به انتهای عصا، پایداری آن چند برابر خواهد شد. پایه های ضد لغزش ایستایی واقع در انتهای عصا مانع از لغزش و سر خوردن کاربر در هنگام راه رفتن روی سطوح لیز و یا خیس، می گردد. جنس این پایه از uv با مقاومت بسیار بالا می باشد.

مقایسه عصا سه پایه و چهار پایه باهم

انتخاب درست بین عصا سه پایه و چهار پایه فرآیندی است که شامل انتخاب های عملی است و درواقع عصایی که خریداری می کنید باید راحتی و دوام بالایی داشته باشد. در گالری عصا دست، انتخاب گسترده ای در اختیار شما قرار گرفته تا بتوانید بنا بر سلیقه و نیاز های فنی خود اقدام به خرید عصا کنید. عصا های سه پایه و چهار پایه هر دو با پشتیبانی از وزن، وزن را از پاها به قسمت بالایی بدن منتقل می کنند و با کاهش خستگی و توزیع وزن بدن بین پاها و بازوها، به حفظ تعادل، ثبات عالی و بهبود تحرک کمک می کنند. دسته ی عصا های سه پایه و چهار پایه، باید وزن را به طور مساوی توزیع کنند تا ثبات خوبی را برای فرد در هنگام استفاده از عصا فراهم کنند. در مقایسه عصا چهار پایه و سه پایه باید گفت هر دوی آن ها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع می باشند. این قابلیت به قد شدن عصا متناسب با قد افراد مختلف کمک می کند. چرا که اگر ارتفاع عصا ها کوتاهتر یا بلند تر از حد معمول باشد، ممکن است منجر به عدم تعادل و در نتیجه سقوط کاربر گردد. همچنین با قرار گرفتن بدن در وضعیت بد احتمال بروز درد افزایش می یابد. تعداد پایه های این عصا ها بیشتر از یکی است و در نتیجه در حفظ تعادل نسبت به دیگر عصا ها موفق تر خواهند بود. که البته در مقایسه عصا های چهار پایه و سه پایه مستلزم ذکر است که تعداد پایه های بیشتر عصا چهار پایه نسبت به سه پایه در حفظ تعادل، پشتیبانی و پایداری بیشتر فرد موثر تر است. همچنین ضخامت بالای ورقه ی متصل کننده ی بدنه به پایه ی عصا، نسبت به نمونه های بی کیفیت و چینی موجود در بازار  بر افزایش استحکام و پایداری عصا موثر واقع گردیده است.

 

عصا چهار پایه برای سالمندان

عصا های چهار پایه، پایداری و کشش عالی را روی سطوح مختلف از جمله کف های صاف، ناهموار و… ایجاد می کنند. و پشتیبانی حرکتی راحت و آسوده را برای سالمندان فراهم می کند. هم چنین قابلیت تنظیم ارتفاع در این عصا ها، موجب سایز شدن آن متناسب با قد افراد مختلف با قد های متفاوت باشد. عصا های چهار پایه به دلیل آلیاژ مستحکم آلمینیوم در خود توانایی تحمل وزن های بالا را دارند پس استفاده از این عصا به سالمندانی که افزایش وزن دارند توصیه می شود. همچنین تعداد پایه های این عصا در حفظ تعادل بیشتر و قابلیت ایستادن آن بدون استفاده از دست می گردد. طراحی آرگونومیک و راحت دسته ی این عصا، با کاهش فشار وارد بر دست، خستگی را از سالمندان عزیز زدوده و ثبات و راحتی را افزایش خواهند داد. پس عصا های چهار پایه با داشتن بیشترین بیشترین شاخص های استاندارد، مناسب ترین و بهترین عصا برای سالمندان، افراد کم تحرک و ناتوان می باشد.

 

عصا دست

گالری عصا دست انواع عصا سه پایه و چهار پایه طراحی و تولید کرده و شما می توانید متناسب با نیازتان عصای مناسب را خریداری کنید.  در این گالری امکان خرید عصا های اورجینال و برند های معروف اروپایی نیز وجود دارد. همچنین امکان خرید حضوری و آنلاین نیز برای مشتریان عزیز فراهم شده است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *