دسته‌بندی نشده, مقالات, عصا بهتر است یا واکر

عصا بهتر است یا واکر

عصا بهتر است یا واکر

انواع عصا

عصا یا واکر انواع مختلفی دارند که ما دراینجا به چند نمونه از عصا های کاربردی و البته شکیل اشاره خواهیم کرد. عصا ها شامل انواع مختلفی نظیر: عصا چوبی، عصا زیر بغل، عصا توانبخشی، عصا آلبوکراچ، عصا عتیقه و خاص، عصا نابینایان و… می باشند. هرکدام از این عصا ها نیز انواع مختلفی داشته که با توجه به نیاز و کاربردی بودن آن می توانیم عصا مناسب را خریداری کنیم. برای انتخاب عصا شاخص هایی همچون ارتفاع عصا، وزن عصا، نوع دسته عصا و… درهنگام خرید شایان توجه می باشد.

انواع واکر

  • واکر ثابت: این واکر با داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع این فرصت را به شما می دهد که متناسب با قد و ساختار بدنی خود واکر را انتظام دهید. همچنین واکر ها داری دو چرخ برای تسهیل بخشیدن به روند راه رفتن هستند. استفاده از واکر محدودیت سنی ندارد چرا که این وسیله کمک حرکتی بوده و به هردلیلی همچون عدم توانایی کودکان نوپا یا حتی عدم توانایی سالمندان به دلیل پیری و کهولت سن می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. واکر ها پتانسیل حمل وزن تا ۱۲۰ کیلو گرم را دارند و شما می توانید بدون نگرانی از آن ها استفاده کنید.
  • واکر تاشوی مسافرتی: این نوع واکرساختاری متمایز از سایر واکر ها دارد همچنین به دلیل برخورداری از مقاومت بالا قابل استفاده برای همگان (سالمندان و خردسالان) بوده و استفاده از این نوع واکر به حفظ تعادل، راه رفتن و نشستن و برخاستن، کمک فراوانی کرده و درنتیجه موجب کاهش بروز خطرات احتمالی برای افراد می گردد. این نوع واکر به دلیل خاصیت تاشدگی به راحتی قابل حمل بوده و درواقع مناسب برای سفر می باشد و وزن کمی دارد و قابل حمل و جابه جا کردن است.
  • واکر حلزونی: این نوع واکر داری چهارپایه با قابلیت تنظیم است که برای افراد مختلف نظیر سالمندان، یا بیمارانی بهبود یافته پس از سکته، افرادی که به دلایل مختلف در حفظ تعادل خود با مشکل مواجه اند و… مورد استفاده قرار می گیرد. دستگیره های این واکر طبی بوده و هم چنین زیر هر پایه واکر لایه ای از پلاستیک وجود دارد که مانع از سر خوردن فرد هنگام پیاده روی می شود. انواع واکر ها در گالری عصا دست موجود می باشند که شما می توانید بنا بر نیازتان واکر دلخواه خود را به صورت حضوری یا آنلاین خریداری کنید.

واکر بهتر است یا عصا

درواقع نمی توان گفت که کدام یک از این دو وسیله کمک حرکتی نسبت به دیگری برتری دارند. و افراد با توجه به قدرت بدنی، نیازشان و یا بیماری خود از انواع مختلف عصا یا واکر می توانند استفاده کنند. واکر چون نسبت به عصا دارای پایه های بیشتری است برای افراد با توانایی کمتر مورد استعمال قرار می گیرد پس می توان گفت استفاده از عصا را به بعد از دوران بهبودی به وسیله واکر موکول کنید. به هر حال هر  عصا یا واکر هر دو وسیله ابزار های کمک حرکتی هستند و به حفظ تعادل و بهبود فرآیند راه رفتن کمک می کنند.

عصا مناسب برای سالمندان

هر فردی با توجه به مشکلات خود از عصای متفاوتی باید استفاده کند. گاهی فرد ممکن است براثر بروز سکته، ایجاد شکستگی در ناحیه پا و زانو و یا جراحی در نواحی تحتانی ناگزیر به استعمال از عصا گردد. پس نمی توان گفت به طور قطع بین عصا یا واکر کدام یک کارآمد تر است. بلکه هر شخصی بنا به نیاز خود از عصا یا واکر مناسب خویش باید استفاده کند. همانطور که می دانید گالری عصا دست انواع عصا را در شکل و طرح های گوناگون تولیده کرده که نیاز مردم ازجمله سالمندان عزیز را برطرف کرده و هم چنین منجر به پیشرفت اقتصادی جامعه می شود.

واکر مناسب برای سالمندان

قبل از خرید واکر باید توجه به این نکته که از واکر قرار است در داخل خانه استفاده کنید یا خارج از خانه، حائز اهمیت است. چرا که واکر مناسب برای هر کدام از این موارد متفاوت است. واکر چرخ دار برای مصارف خارج از خانه و واکر ثابت برای داخل خانه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین واکر باید متناسب با قد و وزن فردی که از آن استفاده می کند باشد. چرا که اگر به این تناسبات اعتنا نکنند عوارض احتمالی را برای خود به رقم خواهند آورد‌.

سایز و ابعاد واکر باید متناسب با فضایی باشد که در اختیار دارید به طور مثال اگر فضای محل زندگی شما کم باشد بهتر است از واکر تاشو استفاده کنید زیرا این نوع واکر فضای خیلی کمی را اشغال می کند. اگر هم فضای کافی را دراختیار دارید می توانید بدون محدودیت یکی از انواع واکر را انتخاب و سپس به راحتی از آن استفاده کنید.

اگر صرفا برای مدتی کوتاه مثلا، دوران بهبودی پس از جراحی یا در اثر شکستگی در نواحی پا نیاز به استفاده از واکر دارید می توانید از واکر ثابت یا چرخ دار که قیمت پایین تری دارند استفاده کنید.

طریقه استفاده از عصا

هنگام استفاده از عصا زیر بغل باید سعی کنید بالشتک عصا را بین بازو و سینه خود قرار دهید و برای محافظت از پای آسیب دیده و کاهش فشار به آن، بیشتر وزنتان را روی عصا و بدنتان بیندازید. باید مراقب باشد که وزنتن را روی بالشتک نیندازید چرا که اینکار موجب آسیب رساندن به عروق واقع در زیر بغل می گردد. برای حفظ تعادل هنگام راه رفتن باید پای سالم خود را روی زمین گذاشته و دو عصا را با فاصله ای حدودا 10 سانتی متر جلو تر از پا ها به حرکت درآورید. عصا آلبو کراچ به این صورت است که دارای دو نقطه اتکا یکی در دست و دیگری در ناحیه بازو می باشد. کراچ های برای انتقال و توزیع وزن طراحی شده اند.

طریقه استفاده از واکر

واکر ها نسبت به عصاها و کراچ ها داری ثبات و مقاومت بالاتری هستند اما استفاده از آن ها موجب کندی حرکت خواهد شد. چرخ های واکر موجب سبک شدن وسیله و هم چنین تسهیل حرکت خواهند شد. برای استفاده از واکر ابتدا کمی آن را جلو تر ببرید به طوریکه پایه های عقبی واکر در موازات پاها قرار گیرند سپس قبل از شروع حرکت از قرار گرفتن هر چهار تا پایه واکر بر روی زمین اطمینان حاصل کنید. برای شروع حرکت مقداری به جلو خم شوید و سپس حرکت را با پای ضعیف تر یا آسیب دیده شروع کنید (البته در صورتی که قرار گرفتن پای آسیب دیده روی زمین توسط پزشک معالج منع شده از شروع حرکت به این شیوه خودداری کنید.) و پس از آن پای سالم خود را جلو بیاورید و با تکرار این روند به حرکت خود ادامه دهید.

گالری عصا دست

مجموعه عصا دست انواع عصا یا واکر، ویلچر، ملزومات عصا و سایر وسایل کمک حرکتی را به فروش می رساند که شما می توانید به صورن حضوری و آنلاین اقدام به خرید کنید و کالای مورد نظر خود را اختیار کنید. این مجموعه هم چنین دارای پارکینگ اختصاصی برای مشتریان حضوری خود می باشد.

گالری عصا دست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *