مقالات نیژه

انواع عصا و همه نکات مهم در انتخاب عصا

انواع عصا و همه نکات مهم در انتخاب عصا

[su_box title=”فهرست مطالب” style=”soft” box_color=”#e488ea”]عصا هدیه ای خاص برای روز پدر و روز مادر
استفاده از عصا در بین افراد مشهور
تاریخچه عصا
نحوه استفاده و نگه داشتن صحیح  عصا چه کسانی باید از عصا استفاده کنند؟
چگونه با عصا راه برویم؟
چگونه با عصا از لبه پیاده رو ها یا جاهایی که سطح بالاتری نسبت به زمین دارند عبور کنیم؟
آیا اگر ارتفاع عصا به درستی انتخاب نشود ممکن است به شخص آسیب وارد شود؟
انواع عصا نوع دسته عصا لاستیک یا پایه انتهایی عصا[/su_box]

ما در این مقاله قصد داریم در مورد انواع عصا و همه نکات مهم در انتخاب عصا به طور کامل صحبت کنیم

عصا هدیه ای خاص برای روز پدر و روز مادر

مناسبت های بخصوصی مانند روز مادر و روز پدر بهانه بسیار خوبی هستند برای اینکه بتوانیم کمی بیشتر قدر دان زحماتشان باشیم. معمولا در این روز فرزندان به دنبال این هستند که برای والدینشان هدیه مناسبی تهیه کنند.

اگر پدر یا مادر شما از عصا استفاده می کنند، ما به شما پیشنهاد می کنیم یک عصای شیک و لاکچری به عنوان هدیه روز پدر و مادر به آنها تقدیم کنید.

جالب است بدانید که تنها افراد سالخورده نیستند که از عصا استفاده می کنند، بلکه بسیاری از جوانان نیز در استایل خود از عصا استفاده می کنند.

 

استفاده از عصا در بین افراد مشهور

انواع عصا و همه نکات مهم در انتخاب عصا

همه آنچه که در مورد عصا باید بدانیم

 

 

 

ویل دورانت درباره عصا می گوید:

از آنچه انسان برای خود ساخت، مهمتر از همه چوبدستی و عصا بود. عصا با اینکه ابداعی بسیار ساده بود به اندازهای به درد او میخورد که رفته رفته رمز نیرومندی و اقتدار گردید و مظاهر مختلف آن در عصای جادویی پریان و عصای موسی و عصای عاجی کنسولها، در حکومت روم قدیم، و عصایی که قاضی یا پادشاه به دست می گیرد هنوز جلوه گر است. این عصا در کشاورزی به کار بذرافشانی می خورد و در کارزار عنوان نیزه و پیکان و شمشیر و سرنیزه را پیدا می کرد.

 

 

در این مقاله قصد داریم بزرگترین و کامل ترین مجموعه گالری عصا فروشی را به شما معرفی کنیم، که می توانید کلکسیون مختلفی از انواع عصا از جمله : ( عصای شمشیر دار، عصای منبت کاری و عصای خاتم، عصای لاکچری، انواع عصاهای طبی، عصای چوبی، عصای زیر بغل، عصای تاشو، عصای آلبو کراچ، عصاهای اکسسوری، عصای عتیقه، عصای قدمت دار،  ملزومات عصا، ویلچر ساده، ویلچر مسافرتی، ویلچر حمامی، رولیتور، واکر ساده، واکر چرخ دار ) و سایر تجهیزات سلامت را در آن پیدا کنید.

ساخت عصاهای سفارشی

در ضمن مجموعه گالری عصادست، عصاهای سفارشی شما را با همان طرح و رنگ و مدل مد نظر شما می سازد. اگر عصای خاصی با طرح و رنگ مشخصی مدنظرتان است، می توانید آن را سفارش دهید و داشته باشید.

برای دیدن تعدادی از کارهای سفارشی ساز مجموعه گالری عصا دست می توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید:
عصاهای سفارشی ساز 

 

 

تاریخچه عصا

عصا یکی از اولیه ترین وسیله هایی است که انسان از آغاز پیداش آن را در دست داشته به طوری که در کتب آسمانی مهد قدیم به عصای موسی پیامبر اشاره شده است.

در آثار به جا مانده از فرعونیان و مردمان مصر باستان نیز اشکال و انواع مختلفی از عصا به چشم می خورد.

از آنجا که آدمی در ابتدا با سنگ و چوب در ارتباط بوده ، استفاده از چوب برای حرکت ، در ابتدایی ترین و ساده ترین شکل آن کاملا قابل توجیه و قابل تصور است.

نحوه انتخاب و نگه داشتن صحیح عصا

اگر در دوره درمان بعد از یک آسیب هستید یا کمر و پای شما دچار مشکل است، عصا می تواند به شما در حفظ تعادل کمک کند.

[su_list icon=”icon: check” indent=”-5″]

    هنگام استفاده عصا را در کنار پای سالم خود نگه دارید و در حالی که پای مشکل دار خود را به جلو حرکت می دهید، عصا را نیز به سمت جلو حرکت دهید. ممکن است در ابتدا کمی احساس ناخوشایندی داشته باشید، اما با تمرین، این یک کمک خوب برای راه رفتن است.

  • برای استفاده صحیح از عصا، باید قد عصا به درستی انتخاب شود. برای انتخاب دقیق عصا متناسب با قد خود می توانید به مقاله طول مناسب و استاندارد عصا نسبت به قد هر فرد مراجعه نمایید.

قد استاندارد عصا

  • میزان نیاز استفاده از عصای خود را انتخاب کنید.  عصا سبک ترین وسیله کمک حرکتی است. وزن را به مچ دست یا ساعد شما منتقل می کند. عصا ها معمولاً برای کمک به آسیب های کم یا بهبود تعادل استفاده می شوند. عصا نمی تواند بخش زیادی از وزن بدن شما را حفظ کند.
  • انتخاب کنید که به چه سبک عصا علاقه مند هستید.  عصاها درمدل های مختلفی وجود دارند تا نیاز سلیقه های مختلف را برآورده کنند. که در ادامه به طور مفصل انواع عصاها را به شما معرفی خواهیم کرد. گرفتن. برخی از عصا ها با کف دست یا انگشتان شما نگه داشته می شوند، و برخی دیگر از ساعد شما حمایت می کنندهر عصایی را که انتخاب می کنید مطمئن شوید که پایه آن محکم و قابل کنترل است. جنس قسمت بدنه عصا معمولا از چوب، فلز، و مواد دیگر تشکیل شده است. برخی از عصا ها برای حمل آسان تاشو هستند. قسمت پایین عصا معمولا با یک لاستیک پوشانده می شود تا پایداری بهتری داشته باشد. برخی از عصاها دارای 3 یا 4 پایه هستند که قابلیت تحمل وزن بالاتری را دارند.
  • طول عصای خود را اندازه گیری کنید. برای انتخاب قد مناسب برای عصا، صاف بایستید و کفش‌هایتان را به پا کنید و بازوها را در پهلو قرار دهید. اگر عصا مناسب باشد، وقتی عصا را در حالت ایستاده نگه دارید، آرنج شما 15 تا 20 درجه خمیده می شود. طول عصا معمولاً نصف قد افراد محاسبه می شود.
  • اگر از عصا استفاده می کنید احتمالا یک پای شما ضعیف یا دردناک است، عصا را در سمت مخالف پای ضعیف یا دردناک نگه دارید. به عنوان مثال، اگر لگن راست شما درد دارد، عصا را در دست چپ خود نگه دارید. اگر از عصا برای کمک به تعادل و ثبات استفاده می کنید، آن را در دستی که کمتر استفاده می کنید نگه دارید. اگر راست دست هستید، عصا را در دست چپ خود بگیرید تا دست راست خود را برای کارهای دیگر آزاد بگذارید. عصا را نزدیک بدن خود نگه دارید تا بتوانید آن را مستقیماً به سمت پایین فشار دهید. اگر احساس می کنید که باید وزن زیادی روی عصا بیاورید زیرا تعادل شما خوب نیست یا درد یا ضعف قابل توجهی دارید، با پزشک خود در مورد استفاده از عصا صحبت کنید. هنگامی که در حالت طبیعی خود بایستید و نوک عصا روی زمین باشد، دسته عصا باید در کنار بالای پای شما باشد، آرنج شما باید کمی خم شود. اگر مشکلات جزئی در تعادل یا ثبات روی پاهای خود دارید، عصا می تواند کمک کند. اگر برای راه رفتن راحت و ایمن فقط به کمی کمک نیاز دارید، پزشک ممکن است عصا را توصیه کند.

[/su_list]

ما در فرهنگ خود تاکید خیلی زیادی برای بی عیب نشان دادن و نقش تکیه گاه بودن عصا داریم و برخی از افراد علاقه ای به استفاده از عصا ندارند. این افراد گاهی اوقات سلامتی و راحتی خود را به خطر می اندازند و از عصا استفاده نمی کنند.
اگر شما یکی از این افراد هستید، مهم است که بدانید تنها نیستید.
3 دلیل اثبات شده برای استفاده از عصا
به شما کمک می کند تا در راه رفتن تعادل و امنیت بیشتری داشته باشید
 از عصا به عنوان یک وسیله اکسسوری استفاده می شود.
 عصا یک وسیله دفاع شخصی است.

چگونه با عصا راه برویم؟

بهترین روش در مورد راه رفتن با عصا این است که شما در حال برداشتن گام‌های عادی و حرکت دادن عصا هستید در حالی که معمولاً بازوی خود را به جلو می‌چرخانید.
عصا را همزمان با پای مخالف حرکت دهید، درست مثل اینکه دست خود را تاب می دهید. به عنوان مثال، اگر عصا را در دست چپ خود گرفته اید، زمانی که با پای راست خود پا می گذارید، عصا را به سمت جلو حرکت دهید. اگر از عصا به دلیل درد یا ضعف پا استفاده می کنید، همزمان با عصا آن پا را حرکت دهید.
عصا را به راحتی جلوتر از خود قرار دهید، حتی جلوتر از پای سالم بگذارید.

 

چگونه با عصا از لبه پیاده رو ها یا جاهایی که سطح بالاتری نسبت به زمین دارند عبور کنیم؟

این را ابتدا با شخص دیگری در نزدیکی خود امتحان کنید تا در صورت نیاز شما را ثابت کند.
نزدیک لبه حاشیه بایستید و تعادل خود را بدست آورید. اگر می‌خواهید بالا بروید، با پای قوی‌تر خود بالا بروید، سپس پای دیگر و عصا را بالا بیاورید تا با آن روبرو شوید. اگر به سمت پایین می روید، ابتدا عصا را به سمت پایین حرکت دهید. ابتدا با پای ضعیف‌تر خود پایین بیایید، سپس پای قوی‌تر خود را پایین بیاورید تا با آن روبرو شوید. “بالا با خوب و پایین با بد” را به خاطر بسپارید تا به شما کمک کند تا با پای صحیح هدایت شوید. قبل از شروع راه رفتن دوباره تعادل خود را حفظ کنید.

چگونه با عصا از پله ها بالا برویم و پایین بیاییم؟

برای استفاده از عصا در پله ها، این را ابتدا با شخص دیگری در نزدیکی خود امتحان کنید تا در صورت نیاز شما را ثابت کند.
اگر نرده ای در دسترس است، نرده را بگیرید و از عصای خود در دست مخالف استفاده کنید. برای بالا رفتن از پله ها ابتدا با پای قوی تر و برای پایین آمدن از پله ها با پای ضعیف تر قدم می گذارید.
نزدیک لبه پله ها بایستید، اگر می‌خواهید بالا بروید، ابتدا با پای قوی‌تر خود بالا بروید، سپس پای دیگر و عصا را بالا بیاورید تا با آن روبرو شوید. اگر به سمت پایین می روید، ابتدا عصا را به سمت پایین حرکت دهید. با پای ضعیف‌تر خود پایین بیایید، سپس پای قوی‌تر خود را پایین بیاورید تا با آن روبرو شوید.
وقتی به سطح تراز رسیدید، قبل از شروع راه رفتن دوباره تعادل خود را حفظ کنید.

آیا اگر ارتفاع عصا به درستی انتخاب نشود ممکن است به شخص آسیب وارد شود؟

اندازه نادرست عصا می تواند برای حرکت و ایمنی عملکرد کلی شما مضر باشد. اگر عصای شما خیلی بلند باشد، در حین راه رفتن، حمایت لازم را برای شما فراهم نمی کند. اگر خیلی کوتاه باشد، ممکن است باعث شود حالت خمیده به جلو داشته باشید. این ممکن است باعث کمردرد شود و ممکن است مرکز ثبات شما

را به سمت جلو بیاورد و منجر به از دست دادن تعادل و زمین خوردن شود. بنابراین از انتخاب صحیح قد عصای خود مطمن شوید و برای اندازه گیری صحیح عصای خود کمی زمان بگذارید.

 

انواع عصا

 

عصای پیاده روی وسیله‌ ای است که معمولا برای کمک به راه رفتن، ایجاد ثبات یا کمک به حفظ وضعیت بدنی خوب استفاده می‌شود. در هنگام پیاده روی باید عصا را همزمان با پای مخالف حرکت بدهید. برخی ازعصا ها نیز به عنوان اکسسوری یا برای دفاع شخصی استفاده می شوند.

عصای پیاده روی مدل ها و اندازه های مختلفی دارند و برخی از آنها به اقلام کلکسیونی تبدیل شده اند. که برای دیدن انواع عصاهای کلکسیونی می توانید از گالری بی نظیر عصادست دیدن فرمائید.

عصای پیاده روی برای حمایت کامل از وزن طراحی نشده است، برای کمک به تعادل طراحی شده است. همچنین عصای پیاده روی از لحاظ تاریخی به عنوان یک سلاح دفاع شخصی شناخته شده است و ممکن است یک چاقو یا شمشیر را در درون خود پنهان کند.

تنوع عصا بسیار بالاست به طوری که در مجموعه گالری عصادست بیش از 500 نوع عصا وجود دارد. جنس عصا های مختلف نیز باهم متفاوت است، عصا ها معمولا از دو جنس چوبی یا فلزی ساخته می شوند.

کاربرد عصا ها نیز باهم متفاوت است، عصا های دستی که معمولا در استایل و فشن از آن استفاده می شود و یا آن هایی که پدربزرگ ها و مادربزرگ هایمان از آن استفاده می کنند، معمولا چوبی هستند. عصا می تواند بهترین هدیه برای پدر و ماردان باشد.

عصاهایی که بیماران از آن استفاده می کنند معمولا عصا های آلبو کراچ هستند که جنسشان از آلومینیوم سبک است. در صورتی که افراد آسیب های شدید و یا آسیب هایی در ناحیه نخاع دیده باشند، این افراد مجبورند که از ویلچر برای حرکت خود استفاده کنند.

عصای کوه نوردی

عصا، انرژی کمتری از انسان در هنگام راه رفتن می گیرد و باعث می شود که راه رفتن های طولانی و یا راه رفتن از سر بالایی ها و کوه ها راحت تر شود. به همین دلیل است که برای کوه نوردی نیز عصا های مخصوص طراحی و ساخته شده است. این نوع عصا ها از آلیاژ فلزات مختلف ساخته شده اند و مقاومت بسیار بالایی دارند. علاوه بر آن می توانند چوبی نیز باشند. طبیعی است که برای راه رفتن روی یخ و کوه و سنگ باید عصا دارای مقاومت بالایی نسبت به سایر عصا ها داشته باشد.

ویژگی دیگری که این عصا ها دارند این است که نسبتا سبک هستند تا افراد راحت تر بتوانند در سر بالایی حرکت کنند. کوهنوردان از عصا های پیاده روی مخصوصی استفاده می کنند که برای اهداف مختلف مانند : ( پاک کردن تارهای عنکبوت یا جدا کردن بوته‌ها یا علف‌های ضخیم که مسیر آنها را پنهان می‌کند، به عنوان تکیه گاه هنگام بالا رفتن از سربالایی، به عنوان ترمز در هنگام سرازیری، احساس موانع در مسیر، برای آزمایش عمق گل و لای، برای افزایش سرعت گام برداشتن، به عنوان دفاعی در برابر حیوانات وحشی ) کاربرد دارد. عصای کوهنوردی با نام alpenstock نیز شناخته می شود.

 

عصای معمولی

عصای معمولی ساده ترین مدل در بین تمامی عصا ها است. عصای معمولی دارای یک میله، یک حلقه در انتهای عصا و یک دسته است. کاربرد اصلی  عصای معمولی حفظ تعادل افراد است و این عصا ها معمولا تحمل وزن بالا را ندارند.

 

عصای زیر بغل

اصولا عصای زیر بغل مورد استفاده افرادی است که دچار شکستگی پا یاصدمات وارد شده به پا هستند. همچنین عصای زیر بغل هم می‌تواند جزو یکی از عصاهای مورد استفاده  سالمندان قرار گیرد به این دلیل که تکیه ‌گاه مناسبی برای دست‌ افراد است، از فشار آمدن بر مچ دست می‌کاهد و برخلاف دیگر عصاها، عصای زیربغل باعث آسودگی و امنیت شما در انجام کارهای مختلفی مثل بازکردن در خواهد شد.

 

عصای تاشو

عصای تاشو شبیه به عصای معمولی است اما بااین تفاوت که تا می شود و به صورت سه یا چهار قسمت جمع می شود. عصای تاشو را می ‌توان به راحتی جمع کرد، فضای بسیار کمی را تصرف می کندو به راحتی و بدون دردسر می توان آن را حمل کرد و به آسانی داخل کیف یا ساک دستی قرار می گیرد.

 

 عصای صندلی تاشو

عصای صندلی شو یکی از عصاهای پرکاربرد برای افراد مسن است. به وسیله عصای صندلی شو می توانید بدون نگرانی همه جا بروید و هرکجا که احساس خستگی کردید از صندلی آن استفاده کنید. اگر شما گاها دچار ضعف و سرگیجه و درد در بدن خود می شوید و هنگام پیاده روی تعادل ندارید عصای صندلی تاشو یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده روزانه شماست. زمانی که نیازی به صندلی آن نداشته باشید جمع میشود. ولی باید مراقب باشید بعضی از عصاهای صندلی شو پشتی ندارند.

عصای چهارپایه یا سه پایه

عصای چهارپایه یا سه پایه با داشتن بیش از یک پایه به دلیل مقاومت و محکم بودن برای افرادی که نیازمند حمایت بیشتری هستند مناسب است. در این نوع عصا ها مهم ترین ویژگی راحتی و مقاومت و استحکام بالا است. یکی از فوق العاده ترین ویژگی این عصا ها این است که قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند و فرد می تواند با توجه به قد و نیاز خود ارتفاع عصا را تنظیم کند. در مجموعه گالری عصادست تنوع بسیار زیادی از عصاهای سه پایه و چهارپایه خارجی و ایرانی وجود دارد.

 

عصای مچی

عصای مچی با توجه به نوع ساختار خود در موارد متفاوتی استفاده می شود. اگر دست فرد توانایی چرخش را ندارد، می تواند بدون در دست گرفتن عصا تعادل خود را در هنگام راه رفتن حفظ کند. افراد با استفاده از عصای مچی می توانند روند عادی زندگی خود را  بدون هیچ گونه نگرانی و استرس داشته باشند.

 

عصای نابینایان

از جمله افرادی که به شدت به عصا نیازمند هستند، نابینایان می باشند. عصای نابینا مدت های زیادی است که به عنوان یک وسیله کمکی در راه رفتن برای نابینایان استفاده می شود. منتهی عصای نابینایان با سایرعصا ها فرق می کند، عصای نابینایان تاشو است که استفاده از آن را برای نابینایان راحت تر کرده است و به راحتی می توان آن را جمع کرد و در دست گرفت. جالب است بدانید که رنگ عصای نابینایان در یکی از روز های سال 1921 در انگلستان به رنگ سفید تثبیت شد و آن روز را به عنوان روز نا بینایان در جهان اعلام کردند. عصای نابینا به رنگ سفید است که معمولا در قسمت هایی از آن از رنگ قرمز یا نارنجی استفاده می کنند. ویژگی دیگری که عصای نابینایان دارد این است که شبرنگ هستند، تا در شب به خوبی دیده شوند و رانندگان و وسایل نقلیه به خوبی بتوانند عصای نابینایان را ببینند.

 

عصای ورزشی

عصا در ورزش های به خصوصی که نیازمند ابزار هستند، مانند: گلف، اسکی روی یخ و حتی رقص نیز کاربرد دارد. این نوع عصا ها در هر کدام از زمینه های خاص خودشان کاربرد به خصوصی دارند. نکته جالبی که در مورد مجموعه گالری عصا دست وجود دارد این است که طیف وسیعی از قیمت ها از ارزان ترین عصا ها تا لاکچری ترین عصا ها را دارد و این ویژگی، مجموعه گالری عصادست را به بازاری برای خرید تمام اقشار مختلف جامعه با درآمد های مختلف تبدیل کرده است.

 

نوع دسته عصا

یکی از مهم ترین قسمت های انواع عصا ها دسته ی آن است. چگونه گرفتن عصا در دست مهم است اگر دسته عصا هنگام دردست گرفتن راحت نباشد باعث آسیب و اذیت فرد می شود. انواع دسته عصا ها : ( دسته افست، دسته فریتز، دسته T شکل، دسته سرکج )

 

 لاستیک قسمت کف عصا

استفاده دائمی از عصا می تواند باعث بروز خطراتی همچون زمین خوردن و لیز خوردن شود. لاستیک قسمت کف عصا همیشه به عنوان ترمز عمل می کند که از بروز خطراتی مانند لیز خوردن و زمین خوردن جلوگیری می کند. لاستیک قسمت کف عصا اگر بیش از حد نرم باشد نشان دهنده این است که مستحکم نیست و زود از بین می رود، اگر بیش از حد سفت باشد احتمال زمین خوردن و لیز خوردن بیشتر می شود.

 

ویژگی های یک عصای مناسب:

  • سبک و دارای یک دسته ی راحت
  • مقاومت و استحکام بالا
  • مقاومت در برابر فرسایش و پوسیدگی
  • قابلیت تحمل وزن
  • بافت متراکم
  • کمک در راه رفتن
  • کمک در تعادل
  • ایجاد تکیه گاه
  • اندازه عصا بر اساس قد افراد
  • افزایش احساس امنیت در هنگام راه رفتن
  • جنس مرغوب و با کیفیت

 

در دست گرفتن عصا همیشه به معنای ناتوانی و سالخوردگی افراد نیست بلکه، هم به عنوان نیروی کمکی استفاده می شود هم امروزه بیشتر جوان ها به عنوان اکسسوری در استایل خود از عصا استفاده می کنند.

 

فروش نیژه مجموعه گالری عصادست

یکی از قسمت هایی که سایت مجموعه گالری عصا دست دارد، قسمت فروش نیژه آن است که تخفیفات فوق العاده آن حتی تا سقف یک ملیون تومان است.

شما می توانید با مراجعه به این قسمت خرید های بسیار مقرون به صرفه انجام دهید و با کیفیت ترین عصاهای فروشگاه ما رار برای عزیزانتان هدیه بگیرید.

برای دیدن تخفیفات شگفت انگیز این سایت به لینک زیر مراجعه کنید:

فروش نیژه عصا

 

مجموعه گالری عصادست

حال که با انواع عصا ها و اطلاعات مختلف پیرامون عصا ها آشنا شدید، شاید از خودتان بپرسید که از کجا می توانید عصا های شیک مناسب هدیه دادن پیدا کنید.

مجموعه گالری عصا دست یکی از بهترین گالری های فروش عصا در ایران است که بیش از 500 نوع عصا موجود دارد. خدمات فوق العاده این فروشگاه، این مجموعه گالری را به یکی از بهترین مقصد ها برای خرید عصا مبدل کرده است.

از ویژگی های منحصر به فرد این گالری می توان علاوه بر فروش نیژه به راه های ارتباطی مختلف از تلفن گرفته تا فضاهای مجازی مختلف از تلگرام و اینستاگرام تا گوگل پلاس و پینترست و شماره تلفن و سایت این گالری اشاره کرد.

با خرید از مجموعه گالری عصادست با مشتری مداری و کیفیت عصاهای مرغوب خاطره بسیار خوبی  از این مجموعه در ذهنتان ثبت خواهد شد. اگر خودتان یا عزیزتان قصد استفاده از عصا را دارید، حتما به سایت مجموعه گالری عصادست، قسمت مقالات مراجعه کنید زیرا اطلاعات مورد نیاز و مفیدی در رابطه با عصا و استفاده از آن را به شما آموزش می دهد.

از طریق هرکدام از راه های ارتباطی که مایل به آن هستید می توانید با کارکنان این گالری در ارتباظ باشید و سوالات و پیشنهادات و انتقادات و خرید های خود را انجام دهید.

اینستاگرام عصادست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *