مقالات, انواع عصا برای شکستگی پا

انواع عصا برای شکستگی پا

انواع عصا برای شکستگی پا

 انواع عصا برای شکستگی پا در این مقاله به طور کامل توضیح داده می شود. عصا وسیله ای است که برای اهداف مختلف و همچنین گروه های سنی متفاوت، خصوصا برای سالمندان کاربرد دارد. از عصا برای راه رفتن، حفظ تعادل، کاهش فشار به پاها، ایجاد تکیه گاه و کوهنوردی استفاده می شود. عصا برای پای شکسته انواع و کاربرد های متفاوتی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. از جمله سوالاتی که ممکن است به ذهنتان برسد:

  • عصای مناسب برای شکستگی پا کدام است؟
  • انواع عصا برای شکستگی پا چند نوع هستند؟
  • چگونه از عصا استفاده کنیم؟
  • انواع عصاها؟
  • هدف از ساخت عصا چیست؟

    که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

عصای مناسب برای شکستگی پا کدام است؟

شروع راه رفتن بلافاصله بعد از عمل جراحی یا آسیب دیدگی در ناحیه پا بسیار مهم است. اما تا زمانی که پای شما در حال بهبود است به حمایت و کمک نیاز خواهید داشت، شما می توانید از عصا برای کمک استفاده کنید. اگر فقط به کمی کمک برای حفظ تعادل و ثبات نیاز دارید یا اگر پای شما کمی ضعیف و یا دردناک است، قطعا استفاده از عصا انتخاب خوبی خواهد بود. انواع مختلف عصا برای شکستگی پا شامل عصا زیر بغل، عصا آلبوکراچ، عصا آرم رست، عصا زیر زانویی قابل تنظیم ایزی واک و… می باشد. که در ادامه مقاله به تفصیل درباره آن ها توضیح خواهیم داد.

انواع عصا برای شکستگی پا

عصای زیر بغل:

این نوع عصا یکی از انواع عصا برای پای شکسته بوده و برای بیمارانی است که نباید پاهای خود را روی زمین بگذارند و به کاهش فشار وزن روی اندام های تحتانی کمک میکند. در هنگام استفاده از  عصا بهتر است بالشتک در حالت ایستاده، ۲-۵ سانتی متر با زیر بغل بیمار فاصله داشته باشد. سطح دسته ی عصا نسبتا بالاتر از لگن باشد. بیمار در هنگام راه رفتن باید سعی کند بیشتر وزن خود را روی دسته عصا بیندازد نه پاهای خود. هم چنین جهت جلوگیری از آسیب عروق و اعصاب موجود در زیر بغل، بیمار نباید خیلی وزن خود را روی تشک ها بیندازد.

عصای آلبوکراچ:

عصای آلبوکراچ یکی دیگر از انواع  عصا برای پای شکسته  بوده که در میان افراد شناخته شده تر می باشد. در دو نوع ساده و پایه غضروفی قابل سفارش است. که در وزن های سبک و سنگین و با آلیاژ های متفاوت و البته قیمت های مختلف، قابل عرضه می باشند. عصای پایه غضروفی با سطح اتکا و اصطکاک بیشتر موجب حفظ تعادل در فرد و به دنبال آن افزایش اطمینان خاطر از پیاده روی می شود و ویژگی دیگر آن ها قابلیت تنظیم ارتفاع است که این قابلیت دربعضی عصا ها در یک ناحیه و در بعضی دیگر در دو ناحیه وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطمینان از خرید عصای متناسب با نیاز خود می توانید از مشاوران گالری عصا دست کمک بگیرید. و یا برای دیدن انواع و قیمت عصا آلبوکراچ می توانید به صفحه خرید عصا آلبوکراچ مراجعه نمایید.

عصای آرم رست

عصای آرم رست نیز، همچنین یکی از انواع  عصا برای پای شکسته بوده که دارای فناوری بسیار جدید و متفاوتی نسبت به عصاهای موجود در بازار ایران است که از نمونه های خارجی الگو گرفته و قابل رقابت با نمونه های خارجی خود است. این عصا دارای ساعد بند های منعطف و قابل تنظیم است که به قرار گیری مچ دست روی دسته ای که به قسمت جلوی محور افقی متصل است ‌کمک می کند. مکانیزم های دورانی و کنترلی در این قسمت حرکت دست را تسهیل می بخشند. برای جلوگیری از لغزش هنگام راه رفتن مدل استوک دار کفی عصای آرم ست، طراحی شده است. جنس کفی این عصا TPV است که در برابر سطوح ناهموار، دما و نور مقاومت زیادی دارد. ظاهر عصا، به شکل یک منحنی متناسب با الزامات آرگونومیک طراحی شده که علاوه بر صرفه جویی در انرژی فرد حین راه رفتن، به افزایش سرعت، تعادل و جلوگیری از زمین خوردن کمک می کند. برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد این عصا می توانید به صفحه عصا آرم رست مراجعه نمایید.

عصای آرم رست

روش راه رافتن با عصا آرم رست

عصا زیر زانویی قابل تنظیم easy walk

عصای زیر زانویی ایزی واک یکی از انواع عصا برای پای شکسته با الگو گرفتن از مدل های خارجی، توسط متخصصان و مهندسان ایرانی برای افزایش راحتی و ایمنی کاربران طراحی شده با استفاده از این عصا بدون کمک از دست می توانید پیاده روی کنید، این عصا می تواند کل وزن بدن شما را متحمل شده و مانع از ایجاد فشار به پای آسیب دیده شود. افرادی که در ناحیه زیر بغل یا در قسمت شانه ها و مچ دست دچار درد یا کبودی شده اند، عصای زیر زانویی ایزی واک برای آن ها کاربرد پیدا خواهد کرد. سطح نرم و خمیده ی زیر زانو موجب توزیع مساوی وزن بین پای سالم و پای آسیب دیده فرد خواهد شد. قابلیت تنظیم ارتفاع در این عصا، برای آسیب دیدگی های زیر زانو، مثل: قطع عضو ها، تاندونیت آشیل، پیچ خوردگی و دررفتگی قوزک، شکستگی مچ پا و… طراحی شده که موجب تسهیل حرکت فرد در دوران بهبودی می شود. عصای ایزی واک با داشتن کفی مناسب و استوک دار موجب افزایش ثبات فرد در هنگام راه رفتن یا ایستادن می شود. همچنین روی عصا بست های کشی قابل تنظیمی وجود دارد که ثبات و تناسب پا روی عصا را، ممکن می سازد.

عصا زیر زانویی قابل تنظیم easy walk

انواع پایه عصا:

پایه های عصا از لحاظ ساختاری به چند دسته تقسیم می شوند: عصای تک نقطه ای، عصای چند نقطه ای، عصای پایه غضروفی، عصای سه پایه، عصای چهار پایه.

عصای تک نقطه ای (تک پایه) :

این مدل از عصا رایج ترین نوع عصا است و احتمالا شما به وفور این مدل را در اطراف خود مشاهده کرده باشید. عصای تک نقطه ای ساختار ساده ای داشته و دسته ی آن حالت انحنایی شکلی دارد و در قسمت انتهایی آن سطحی برای اتکا طراحی شده، عصای تک نقطه ای برای سالمندانی که تنها در حفظ تعادل و راه رفتن مشکل دارند مناسب است. در گالری عصادست بیش از 500 نوع از این سبک عصاها با طراحی ها، کاربری ها و متریال مختلف موجود و به صورت تک و یا عمده قابل عرضه به مشتریان عزیز مجموعه می باشد.

عصای چند نقطه ای:

برای افرادی که در اثر سانحه تصادف و یا بیماری دچار مشکل در راه رفتن شده اند، مناسب است. عصاهای چند نقطه ای در قسمت انتهایی خود چندین سطح اتکا دارند. درنتیجه سطح اتکای بیشتر آن نسبت به عصا های معمولی، به حفظ تعادل بیشتر نیز کمک می کند. تعداد نقاط اتکای عصا معمولا به پایه معروف اند و در سه نوع پایه غضروفی، عصای سه پایه و عصای چهارپایه طراحی شده اند. عصا های دارای پایه غضروفی کاربردی تر و دارای فرایند پیشرفته و نوین تری نسبت به عصاهای سه پایه و چهارپایه هستند. این نوع پایه ها که به پایه غضروفی شناخته می شوند به صورت جداگانه می تواند در انتهای همه عصاها به راحتی استفاده شود و در مجموعه عصادست این پایه به صورت تک و جداگانه نیز به فروش می رسد.

چگونه از عصا استفاده کنیم؟

عصا را در کنار بدن خود به عنوان پای سالم (قوی تر) خود نگه دارید.  عصا را کمی به پهلو و چند اینچ جلوتر قرار دهید.  عصا را همزمان با پای آسیب دیده (ضعیف تر) خود به جلو حرکت دهید.  قبل از اینکه با پای قوی تر جلو بروید، عصا را محکم روی زمین بکارید.

هدف از ساخت عصا چیست؟

درواقع از عصا برای افزایش تعادل و سطح اتکا، کاهش فشار وزن فرد بر ناحیه تحتانی و افزایش جریان خون و درنتیجه جلوگیری از پوکی استخوان استفاده می شود. در کل استفاده از ابزار های حرکتی همچون عصا به سالمندان کمک می کند تا کار های روزمره و شخصی شان را به راحتی و بدون نیاز به دیگران انجام دهند و به نوبه ی آن اعتماد به نفسشان افزایش پیدا کند.

گالری عصادست

برای دیدن انواع عصا برای پای شکسته و یا انواع دیگر عصاها متناسب با شرایط حرکتی خود می توانید به سایت عصادست مراجعه نمایید و در ضمن علاوه بر خرید اینترنتی امکان خرید حضوری در گالری نیز امکان پذیر است.

 

8 نظر در “انواع عصا برای شکستگی پا

  1. سارا گفت:

    خیلی عالی بود همه اطلاعاتی که لازم داشتم رو پیدا کردم😍

    1. فائزه فشی گفت:

      ممنون از توجه و لطف شما دوست عزیز

  2. ندا گفت:

    چقددددرررر اطلاعاتی که دادین خوووب بود مررسی من پام شکسته بود نمیدونستم دقیقا چه عصایی بگیرم خیلی کمکم کرد

    1. فائزه فشی گفت:

      خوشحال هستیم که مطالبمون براتون مفید و ارزشمند بوده ممنون از توجه شما

  3. محدثه گفت:

    بسیار عالی و جامع ممنون از سایت خوب و کاملتون

    1. فائزه فشی گفت:

      ممنون از توجه شما

  4. محدثه گفت:

    ممنون از سایت خوبتون

  5. امیر گفت:

    بسیار مفید بود .ممنونم از شما خیلی بهم کمک کرد

دیدگاهتان را بنویسید