استاندارد طول عصا, مقالات تخصصی عصا

طول مناسب و استاندارد عصا نسبت به قد هر فرد

طول مناسب و استاندارد عصا نسبت به قد هر فرد

طول مناسب و استاندارد عصا نسبت به قد هر فرد کلید استفاده ایمن و تحرک بهتر است. بسیاری از مدل های عصا قابل تنظیم هستند، اما هنوز هم مفید است که بدانیم طول مناسب آن باید چقدر باشد.

عصا یا واکر از جمله وسایل کمک حرکتی برای افراد مسن یا کسانی است که دارای بیماری های مرتبط حرکتی از جمله آرتروز، تنگی کانال نخاع، ضایعات نخاعی و … هستند و یا افرادی که به تازگی دچار آسیب های ناشی از سانحه رانندگی و … شده اند و همچنین برای افرادی که به اختلالات تعادلی دچار هستند می تواند مناسب باشد. با این حال، اگر به گونه ای تنظیم نشوند که به درستی با قد شما سازگار شود، نمی توانند همه کمکی را که شما نیاز دارید فراهم کنند، حتی ممکن است در راز مدت باعث آسیب در شما شود.

از کجا می دانید قد مناسب عصا یا واکر شما چقدر است؟

در ادامه چند نکته برای کمک به شما در تنظیم طول مناسب و استاندارد عصا نسبت به قد هر فرد آورده شده است. اگر برای انتخاب و یا تنظیم ارتفاع عصا بر اساس قد خود به کمک بیشتری نیاز دارید، می توانید با متخصصان ما در گالری عصادست به صورت تلفنی و یا حظوری در ارتباط باشید.

بسیاری از عصاها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند، اما برخی دیگر چنین نیستند. برای اطمینان از اینکه عصای شما با قد شما تناسب دارد تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

  • اندازه گیری را هنگام پوشیدن کفش پیاده روی خود انجام دهید.

  • در ابتدا  عصا را در دست بگیرید. خم شدن معمولی آرنج خود را بررسی کنید، آرنج شما باید در یک زاویه راحت، حدود 15 درجه خم شود. اگر در درجه اول از عصا برای تعادل استفاده می کنید، ممکن است آرنج خود را کمی بیشتر خم کنید.

طول استاندارد عصا

طول مناسب و استاندارد عصا نسبت به قد هر فرد

  • در حالی که بازوی شما مستقیم به پهلو آویزان است، دسته عصا باید در مچ دست شما قرار بگیرد.

  • از نفر دوم بخواهید فاصله مفصل مچ دستتان را تا زمین اندازه گیری کند. این عدد طول مناسب عصا برای شماست

  • به طور حدودی برآورد طول مناسب عصا را می توان با تقسیم قد یک فرد بر دو انجام داد. برای بیشتر افراد، عصای اندازه مناسب یک اینچ از نیمی از قد آنها است. اما به طور دقیق تر می توانید به جدولی که در ادامه در عکس آمده است رجوع نمایید.

    جدول برای محاسبه تقریبی طول عصا  

    مجموعه عصادست در راستای تقاضای مشتریان و نیاز آن ها برای اولین بار در ایران اقدام به تحقیق در راستای دستیابی به انتخاب مناسب ترین عصا برای هر فرد، طبق استاندارد های ایران و جهان نموده و تحقیقات خود را به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان سایت عصا دست قرار داده است. لذا می توانید با مراجعه به عکس زیر متناسب ترین عصا را مطابق با قد خود انتخاب نمایید.

طول مناسب و استاندارد عصا نسبت به قد هر فرد

جدول دست گرفتن عصا نسبت به قد شخص و قد عصا(بر حسب cm,inch)

 

تنظیم عصا اگر کوتاه و یا بلند باشد:

اگر ارتفاع عصای شما خیلی زیاد باشد باید آن را کوتاه نموده و اگر عصا کوتاه است می توان با اضافه کردن انواع پایه های لاستیکی اعم از پاشنه چهار پایه و معمولی، ارتفاع آن را تنظیم نمود. از طرف دیگر کوتاه بودن عصا می تواند مشکلاتی اعم از خارج شدن تعادل، قوس بیش از حد کمر به سمت پایین و … را به همراه داشته باشد. همچنین ارتفاع بیش از حد عصا نیز باعث مشکلاتی در فرد در دراز مدت خواهد شد.

کمک تخصصی تر در انتخاب و تنظیم صحیح عصا

اگر از ارتفاع صحیح عصای خود متناسب با قد خود اطمینان ندارید و یا در استفاده صحیح از عصا یا واکر خود به کمک نیاز دارید، می توانید با حضور در گالری عصا دست و یا صحبت کردن به صورت تلفنی با متخصصان این مجموعه از مشاوره های تخصصی در این زمینه بهره مند شوید.
و اگر در حال حاظر در جستجوی بهترین عصا از نظر ظاهری و  متناسب برای خود یا یکی از عزیزان خود هستید، برای داشتن انتخاب گسترده عصا اعم از عصاهای لاکچری، کلاسیک، طبی،عصاهای نفیس و غیره می توانید به سایت و یا اینستاگرام این مجموعه رجوع نموده و یا در گالری عصا دست حضور یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *