[vc_row][vc_column][vc_column_text]

دانستنی های عصا

معمولا همه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها به نوعی از ضعف و ناتوانی پاهایشان شکایت دارند و بیشتر آنها از یک وسیله کمکی برای حرکت و راه رفتن استفاده می کنند. با افزایش سن و ورود به دوران سالمندی، خیلی از ناتوانی ها و مشکلات حرکتی افزایش می یابد.

عصا برای بهبود تعادل و افزایش فعالیت و استقلال فرد سالمند به کار می رود، اما بیشتر آنان شیوه درست استفاده از آن را نمی دانند، بهتر است بگوییم آنها یاد نگرفته اند چگونه از آن استفاده کنند و حتی بیشتر این عصا ها، اندازه و ارتفاع مناسبی ندارند. انتخاب عصای مناسب، به قدرت، تحمل، تعادل، عملکرد شناختی و اقتضای محیطی فرد بستگی دارد.

هدف از استفاده از عصا، افزایش سطح اتکا، بهبود تعادل و پایداری یا کاهش فشار وزن بدن از روی اندام های تحتانی است تا درد مفصل کاهش یابد. استفاده از عصا باعث می شود اعتماد به نفس فرد افزایش یابد و بتواند کارهای روزمره اش را خود انجام دهد. افزایش جریان خون و پیشگیری از پوکی استخوان، از دیگر مزایای آن است.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

عصا مدل دریا قهوه ای کد 134

1,500,000 تومان
 
  • جنس بدنه راش گرجستان
  • نوع دسته ارگونومیک
  • جنس حلقه 303
  • عدم سیاه شدن حلقه در برابر آب خوردگی و رطوبت

عصای آدینا خود رنگ کد 131

1,500,000 تومان

جنس بدنه: راش

نوع دسته: کلاسیک

ابعاد: طول 92  عرض 14    قطر 2 (سانتیمتر)

وزن:780 (گرم)

رنگ: خودرنگ

کار دست ساز کارگاه عصادست

   

عصای آریو قهوه‌ای کد 130

1,500,000 تومان
جنس بدنه: چوب راش نوع دسته: ارگونومیک ابعاد: طول 94، عرض 15، قطر 2.2 (سانتیمتر) وزن: 840 گرم ساخته شده در: ایران – کارگاه عصادست

عصای دورینو کد 168

8,800,000 تومان
عصا دورینو : این عصا دارای طلاکاری هایی در سراسر بنده خود با طراحی زیبا توسط هنرمندان عصادست میباشد و رنگ
[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1545993669401{margin-bottom: 20px !important;}”]

عصا و دسته استاندارد

عصاهای استاندارد: عصای استاندارد معمولا سبک و از چوب و یا آلومینیوم ساخته می شود. تناسب ارتفاع عصا با قد فرد بسیار با اهمیت است. عصای استاندارد در فردی که برای تحمل وزن به اندام فوقانی نیاز ندارد، می تواند به ایجاد تعادل کمک کند.

 

استاندارد

 

دسته های عصا: عصاهای استاندارد، معمولا دسته ای چتری دارند که به دلیل فشار روی کف دست، ممکن است خطر ابتلا به نشانگان مچ (سندرم تونل کارپال) را افزایش دهند، اما عصاهایی که دسته تفنگی شکل دارند، فشار کمتری روی کف دست وارد می کنند. بنابراین خطر نشانگان مچ دست را کاهش می دهد.

آیا عصا می تواند باعث زمین خوردنتان شود؟

بیشتر افرادی که از عصا استفاده می کنند، شیوه صحیح استفاده از آن را نمی دانند. اگر از عصا به طور مناسب استفاده نشود، می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند از بین رفتن هماهنگی اعضا و حتی افتادن و آسیب شود

بنابراین هنگام استفاده از آنها حتما باید آموزش های لازم به فرد داده شود. فشار مکرری که با عصا روی مفاصل اندام فوقانی ایجاد می شود می تواند باعث آسیب دیدگی نشانگان مچ دست شود.

عصا، برای چه افرادی مناسب هست؟

عصا به توزیع مناسب وزن در شرایطی که اندام تحتانی ضعیف یا دردناک است، کمک می کند و با افزایش سطح اتکای بدن باعث ایجاد تعادل و احساس پایداری می شود.ارتفاع دسته عصا باید هنگامی که بیمار ایستاده و بازوهایش به راحتی در کنار بدن قرارگرفته اند تا چین مچ دست باشد. عصا باید در سمت مقابل اندام تحتانی ضعیف یا دردناک گرفته شود و همزمان با پای مقابل حرکت کند.

عصا، برای چه افرادی توصیه نمی شود؟

عصا برای افرادی که که ضعف شدید اندام تحتانی یا تعادل خیلی ضعیف دارند و نیاز دارند جهت تسهیل در حرکت با افزایش سطح اتکای بیشتر از وزن خود حمایت کنند و یا برای حفظ تعادل و تحمل وزن خود و افزایش نیروی محرکه به استفاده از بازوهای خود هم نیاز دارند، به عیچ عنوان مناسب نیست. این افراد می بایست از وسایل کمک حرکتی نظیر واکر و یا چوب های زیر بغل و … استفاده نمایند.

از کجا بدانیم که استفاده از عصا برایمان مفید است؟

اینکه کدام یک از وسایل کمک حرکتی برای شما بهتر است، به قدرت بدنی، آمادگی جسمانی و تعادل بستگی دارد اما در یک قاعده کلی اگر در یک طرف بدن خود احساس درد یا ضعف می کنید، طوری که باعث اشکال در راه رفتن یا تعادلتان می شود، استفاده از عصا می تواند کمک کننده باشد.

توصیه می شود خودتان وسایل کمک حرکتی را انتخاب نکنید و با مشورت پزشک، این کار را انجام دهید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]